Woensdag 10 juli

12 juli 2019 - Bayt Jala, Palestina

Shalom,

Na een wat langere nachtrust te hebben gehad en een lekker ontbijtje, hebben we onze backpack’s gepakt. Met een kleine wijziging in het programma hadden we nog tijd om naar de tempelberg te gaan. We liepen door de smalle straatjes met leuke kraampjes. Door de controlepost en langs de klaagmuur. We waren verbaasd over de grootte van het tempelplein en genoten van het de mooie uitzicht op de olijfberg en de rotskoepel. We kregen een kwartier tot twintig minuten om vrij rond te lopen, met duidelijke afspraken waar we elkaar weer zouden ontmoeten. Na twintig minuten was iedereen aanwezig behalve onze reisleider. Na een half uur was Jan er nog steeds niet en besloten we om een nieuwe ‘reisleider’ te kiezen... Louis! :). In de Armeense wijk hebben we nog iets gedronken en toen we van het terras verlieten werden we door locale schoolkinderen tegengehouden met de vraag of we voor een opdracht samen een menselijke piramide wilden bouwen. En zo vriendelijk als we zijn hebben we de opdracht aangenomen. Verder hebben we nog ‘The room of the last supper’ en het graf van David bezocht. In de Armeense wijk hebben we nog iets gegeten en dan zijn we in het hostel onze spullen gaan ophalen. Bepakt en bezakt in de bloedhete middagzon kwamen we erachter dat het busstation dat Jan van vroeger kende niet meer bestond. Uiteindelijk zijn we met een busje naar de familie Nasser gebracht. Onze gastheer Daoud Nasser deelde met ons zijn verhaal over de moeilijke situatie waar hij en zijn familie zich in bevinden. De groep vond dit zeer inspirerend. De moeilijkheden die zij meemaken gaven ons een goed inzicht in hoe de conflicten hier liggen. Ten slotte hebben we een gezellige eerste avond gehad bij de familie en de vrijwilligers.

Evi Tonneijk

1. Attie:
    13 juli 2019
    Wat zijn jullie een fijne groep geworden op deze reis!
    Geweldig om jullie verhaal te lezen.
    Dank je Evi!